tiistai 21. elokuuta 2007

Minun Sonera 2

Nettiyhteyteni toimii jälleen odottelun, hämmennyksen ja ärtymyksen jälkeen


Pääsin verkkoon taas eilen vietettyäni miltei viikon ilman toimivaa nettiyhteyttä. Raporttien mukaan ongelmia oli samoihin aikoihin ilmennyt myös muissa nimeltä mainitsemattoman asuntosäätiön kohteissa.

Ennen vian ratkeamista toimitus soitti säätiön toimistoon ja tiedusteli heidän kantaansa verkon tilaan. "Haloo", kommentoi säätiön työntekijä ja jatkoi asiani kuultuaan: "Soita Soneralle."

Kymmenisen minuutin odottelun jälkeen sain langan päähän Soneran teknisen tuen. Minua palveli asiansa osaava nainen, joka uskoi suosiolla, ettei kyse ole koneestani: vikaa ei edeltänyt minkäänlainen asetusten renklaus ja yhteyttä oli sitä paitsi yritetty kahdella eri koneella. Tämän jälkeen hän pätevästi otti minulta ylös kaiken vian korjaamisen kannalta hyödyllisen tiedon ja lupasi ilmoittaa numerooni, kun netin voi olettaa taas toimivan. Ja kas kummaa, jonkin ajan kuluttua se alkoikin toimia. Ja vielä kummempaa: sain todellakin pian myös tekstiviestin, jossa ilmoitettiin, että vika (mikä lie sitten ollutkin) on korjattu, sekä kerrottiin mihin soittaa, mikäli ongelmat jatkuvat. Sonera siis ymmärsi, että haluan toimivan liittymän!

Epäselväksi jäi, mikä yhteyttä loppujen lopuksi vaivasi. Lieneekö kyseessä voinut olla yleinen ongelma, joka minun kohdallani jatkui, koska en tajunnut itse olla tarpeeksi aktiivinen? Toimitus ei ymmärrä, miten asiat maailmassa toimivat, mutta siinä ei sinänsä ole mitään uutta.

Ei kommentteja: